Sidor

fredag 12 augusti 2011

Kanelbullar med vildjäst

Jag fick lite tråkigt och började fundera på vad jag skulle baka. Kom på att någon hade sagt att det kanske går att baka bullar med surdeg. Googlade det, och fick genast fram recept. Ett med surdeg, och ett med vildjäst. Mamma blev lite förvånad när jag bad henne köpa torkade aprikoser så att jag kunde baka bullar... Receptet såg ganska spännande ut, och tar väl typ en vecka att laga. Men gott blir det antagligen! Jag måste börja med att laga lite vildjäst, det har jag inte i kylskåpet, det var dit aprikoserna behövdes. Det tar fem dagar. Så ska man göra en surdeg med vildjästen som bas, det tar tre dagar. Så ska ännu bullarna bakas, det tar 6 timmar. Så det tar 9 dagar. Om jag börjar i dag blir det väl bullkalas nästa veckas söndag. Tidigast. Nåja, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Receptet finns här: Kanelbullar på vildjäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar